Petitionen

GERECHTIGKEIT FÜR DIE OPFER DES MASSAKERS VON MIRUSUVIL IN SRI LANKA

Am 26. März 2020 entschied Sri Lankas Präsident Gotabaya Rajapaksa, Sergeant Sunil Rathnayaka freizulassen. Sergeant Rathnayaka war zuvor für die Ermordung von acht Zivilist*innen, darunter drei Kinder, verurteilt worden. Die Entscheidung des Präsidenten, den Sergeant zu begnadigen, setzt das Urteil des High Courts in Colombo und des sri-lankischen Supreme Courts außer Kraft und stellt einen großen Rückschlag für die Gerechtigkeit für die Opfer des jahrzehntelangen Bürgerkriegs dar.

Laufzeit bis 31.12.2020

Downloads:

Online Petitionen

Petition: Demand Justice for Dalit Killings in Nepal

A series of killings of young Dalits in Nepal, including a 12-year-old girl found hanging from a tree after she was forcibly married to her rapist, show that caste-based discrimination is rampant in the country. The government is failing to enforce laws against discrimination, the Dalit community needs protection, and the perpetrators must be brought to justice.

Given the involvement of local government representatives in both tragedies and the fears of the victims that justice will not be delivered, it is important that there is sustained pressure on the authorities.

Unterschreibe die Online Petition (englisch) Hier

Wenn Ihr wissen möchtet ob eine frühere Petition etwas bewirkt hat, könnt ihr dies auf unserer Ergebnisseite nachschauen.

30. Juni 2020